ΠΛΩΤΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ‘81



Κυβερνήτης        :        Μάκης Τορόσης
Ύπαρχος        :        Άγγελος Μελέγκοβιτς (Ερμιόνη-Αθήνα)
Ναύκληρος        :        Αλέξης Παρασκευαΐδης (Αθήνα-Ερμιόνη)
>>                :        Γιάννης Μαρκιανός (Ερμιόνη-Αθήνα)
Πλήρωμα        :        Ζαχαρίας Ντεπιάν
>>                :        Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος
>>                :        Άγγελος Καλογεράς (Ερμιόνη-Αθήνα)
>>                :        Νίκος Σιδέρης
>>                :        Διομήδης Σπινέλλης
>>                :        Αλέξανδρος Μεταξάς
>>                :        Γιώργος Τριανταφύλλου
>>                :        Νέστορας Άννινος
>>                :        Βασίλης Κάρταλης (Αθήνα-Ερμιόνη)

Στις 8 Μαρτίου παραλάβαμε την Δεκάκωπη “Μάρκο Μίνδλερ” και την φέραμε στο Δέλτα. Ακολούθησε σκληρή δουλειά και εκπαίδευση, ώστε να είναι έτοιμο το καλοκαίρι και το σκάφος και το πλήρωμα. Βγήκαμε τρειθς φορές κωπηλασία, τρεις ιστιοπλοΐα και πήγαμε δυό διήμερες ναυτικές εκδρομές με διανυκτέρευση στα γύρω νησιά. Τέλη Μαΐου παραλάβαμε και τα νέα μας πανιά, τα ραφιδώσαμε στις αντέννες και περιμένουμε ανυπόμονα να τελειώσουν οι σχολικοί διαγωνισμοί.
3/7/81: Άπαρση από το Δέλτα στις 16.00 με μέτριο Γραίγο. Ουριοδρομία, αλλά σε λίγο αλλάζουμε πορεία λόγω ιστιοπλοϊκών αγώνων. 17.05 σηκώνεται κύμα, εμείς έχουμε ανοίξει τα πανιά πεταλούδα και πίνουμε την πορτοκαλάδα μας. Βλέποντας τον Κάβο Αντώνη έπεσε η ταχύτητα του σκάφους. 20.15 βάλαμε κάτω τα παξιμάδια και τα φυστίκια. Η ταχύτητα έχει διπλασιαστεί. 21.05 περνάμε τον Κάβο Αντώνη. 22.00 ο αέρας έχει πέσει τελείως και σηκώθηκε κύμα, βάζουμε τη μηχανή και αγκυροβολούμε για διανυκτέρευση στον όρμο Λιγία. Τρώμε ό,τι έφερε καθένας.
4/7/81: 06.00 ξυπνάμε, τακτοποιούμε και δένουμε στο σκάφος τα ατομικά μας εφόδια. Καθαρισμός λέμβου. 07.45. Άπαρση με κωπηλασία. Συνεχίζουμε έτσι για δυόμισυ ώρες, αλλάζοντας βάρδια στο κουπί. Γίνονται δυό προσπάθειες να σηκώσουμε πανιά, δεν φυσάει όμως καθόλου. τελικά βάλαμε για καμμιά ώρα τη μηχανή. 12.00. Φύσηξε, σβύνουμε τη μηχανή και σηκώνουμε πανιά. 13.05. Αναστρέφουμε και πλέουμε προς Μόδι. Έπονραι κεφτεδάκια με αρακά. Ο αέρας συνεχώς δυναμώνει, πλέουμε εξαιρετικά γρήγορα. 17.05. Πηγαίνουμε με 6 περιπου μίλια την ώρα. 17.20 περνάμε τα Τσελεβίνια. 18.10 αναστρέφουμε και πλέουμε προς ερμιόνη. Λόγω του μεγάλου κυματισμού η ταχύτητα μειώθηκε στα 2 περίπου μίλια. Αεχίζουμε να εκπίπτουμε. 20.30 τρώμε και μετά κάνουμε αναστροφή. 22.10. Ετοιμαζόμαστε για μηχανή, γιατί ο αέρας έπεσε τελείως. Επιτρέπεται ο ύπνος. 23.00 βλέπουμε στις 90 μοίρες στο κόκκινο τα φώτα της Ερμιόνης και 01.40 αγκυροβολούμε. Φτάσαμε στο τέλος του ταξιδιού μας.
Ακολουθούν οι δέκα μέρες της Κατασκήνωσης. Έγιναν αρκετές ναυτικές εκδρομές και δράσεις. Το πρωΐ τη μέρας που θα γυρίσουν οι νεώτεροι στην Αθήνα με το πλοίο, ξεκινά και ο “Μάρκος Μίνδλερ” για το δεύτερο μέρος της Πλωτής Κατασκήνωσης: το πενταήμερο ταξίδι ως το Δέλτα, πιάνοντας σε όλα τα ενδιάμεσα νησιά και λιμάνια.
15/7/81: Αποπλέουμε, με κωπηλασία, στις 6.30 το πρωΐ. Βάζουμε μηχανή και 07.45 περνάμε τη Δοκό. Στις 08.10 αρχίζει κάτι να φυσά και ανοίγουμε πανιά. Σε λίγο, πεταλούδα. 09.45 ανεβαίνουμε λίγο για να διορθώσουμε την πορεία μας. Πλησιάζουμε στις Σπέτσες καΙ 12.40 αράζουμε στο παληό λιμάνι για το μεσημέρι.
Ξεκινάμε για Ύδρα 16.00 αλλά σε 20 λεπτά ο ήλιος σκεπάστηκε από σύννεφα (NIMBOSTRARUS) και στις 17.17 ενώ κάνουμε πεταλούδα αρχίζει να βρέχει. Πηγαίνουμε μες 4 περίπου μίλια. 17.41 πηγαίνουμε με 7 περίπου μίλια, μάλλον μπουρίνι, πριν λίγο χάλασε η πεταλούδα. 17.52 σταμάτησε να βρέχει, αλλά έπεσε και η ταχύτητα στα 2 μίλια, στις 18.35 δεν προχωράμε σχεδόν καθόλου και ανάβουμε για μισή ώρα τη μηχανή. 19.00, και πηγαίνουμε με 2 μίλια, αργότερα 3. Κάνουμε τρίγωνα για να ανεβούμε. Με μηχανή και κουπιά αράζουμε στις 21.05 στο “Μόλο”.
16/7/81: Ξεκινάμε για να περάσουμε ένα δύσκολο σημείο, το στενό της Ύδρας. ο αέρας λίγος, μόλις πηγαίνουμε με μισό μίλι. Κάνουμε κουπί με ανεβασμένα πανιά. Ψαρεύουμε ένα αγγλικό βιβλίο σχετικό με ραδιοσήματα. Απογοήτευση. Αδιαβάθμητο. 10.15. Πλέουμε με 2 μίλια. 14.40 Εδώ και 4 ώρες κάνουμε αναστροφές για να περάσουμε το στενό της Ύδρας που μας ταλαιπωρεί. 16.20 περνάμε τα Τσελεβίνια. 18.00 υποστροφή, ταχύτητα 4 μίλια. 19.00 δένουμε για ψώνια στο λιμάνι του Πόρου. 20.45 αγκυροβολούμε απέναντι στη Σχολή. Τρώμε σε ταβέρνα.
17/7/81: Λίγο μετά τις 8 κάνουμε μανούβρες με τα πανιά κοντά στο μόλο και ο Α. Καλογεράς παίρνει φωτογραφίες από τη ξηρά, αλλά πιάνεται η μεγίστη στην αντένα και της συμβαίνουν δύο μικρά τριγωνικά σχισίματα. Την επισκευάζουμε. 09.00. Σπηλιάδες, πλέουμε με 5 μίλια και κάνουμε αναστροφές για να βγούμε από τον όρμο του Πόρου. 10.20 δυνατό κύμα, βρεχόμαστε αρκετά. Η ταχύτητα σταθερή. Σε λίγο αναστρέφουμε, πορεία προς Μέθανα. Ο άνεμος σταθερός. 12.45. Πιάνουμε στο λιμάνι των Μεθάνων για το μεσημέρι. Αποπλέουμε με σπηλιάδες που μας δίνουν 3 μίλια την ώρα, στις 16.40. Αναστρέφουμε, ο αέρας σταθεροποιείται και η ταχύτητα ανεβαίνει. Αργότερα έχει φουσκοθαλασιά και στρύμματα, επειδή πλησιάζουμε στις νότιες ακτές της Αίγινας, 20.15 αράζουμε στη Λυγία για το βράδυ.
18/7.81: φεύγουμε με την ησυχία μας, στις... 11.15! Αφού πιάσαμε στη Πέρδικα για νερό και στη Μονή για το μεσημέρι, μπάινουμε 17.45 στο λιμάνι της Αίγινας όπιου μείναμε για 1,5 ώρα.
Περνάμε με 3 μίλια, πάει 5, πλέουμε προς Βαγία, 6 μίλια. Φτάνουμε την υπερταχύτητα των 7 μιλίων και περνάμε 22.16 από τη Νησίδα. Από άλλο σκάφος ρωτούν αν είμαστε Πρόσκοποι. Είμαστε και κατευθυνόμαστε στην Αγ . Μαρίνα, όπου μπαίνοντας 23.15 συναντάμε τη δεκάκωπη της 9ης σε τουριστική εξόρμηση.
19/7/81: Αποπλέουμε στις 9.10 και πλέουμε με 3 μίλια, προς τη Νησίδα. Φτάνουμε μετά τρεις αναστροφές 11.00 και αγκυροβολούμε για τρία τέταρτα για μπάνιο. Ξεκινάμε πάλι, ο αέρας δυναμώνει, πιάνουμε τα 5 μίλια και στις 15.00 δένουμε στο Δέλτα.

Προηγούμενη

Περιεχόμενα
Επόμενη
Ερμιόνη 1981 Τρίτη εικοσιπενταετία, 1964 –1988 Τα 50 ΧΡΟΝΙΑ της 3ης ΑΓΕΛΗΣ ΝΑΥΤΟΠΡΟΣΚΟΠΩΝ


(C) Copyright 1913-2002 3η Ο.Α.Ν. Επιτρέπεται η ελεύθερη ανάγνωση από browsers του WWW και παρόμοια προγράμματα. Με την επιφύλαξη κάθε άλλου δικαιώματος.